Vážení zákazníci, ve smyslu platných legislativních norem České republiky ve které má naše společnost sídlo, především ve smyslu Zákona o ochraně spotřebitele při zásilkovém prodeji (zákon č. 108/2000 Sb) a také za účelem stanovení jasných a srozumitelných pravidel pro bezproblémové nakupování na www .pro-tattoo.sk, www.pro-tattoo.cz, a www.pro-tattoo.eu jsou stanoveny následující obchodní a dodací podmínky:
1. VŠEOBECNÍ USTANOVENÍ
Provozovatelem internetového obchodu s výše uvedenými URL adresami je společnost:
Pro-Life EU, s. r. o.
Ďumbierska 6897/22
080 01 Prešov
Slovensko
Provozní adresa: Industrial Park Petrovany - VYSIELAČ, 082 53, Slovensko (Google maps)
IČO:53310918 DIČ: 2121334908 IČ DPH: SK2121334908
Tel. kontakt: +421 950 292 549, +421 950 590 596
E-mail: [email protected]
Bankové spojení pro SR: SK30 8330 0000 0024 0187 4074 (FIO BANKA SR)
Bankové spojení pro ČR: 2901888325/2010 (IBAN: SK78 8330 0000 0029 0188 8325) (FIO BANKA ČR)
Pro-Life EU, s. r. o. je zapsána v obchodním rejstříku Okresního úřadu Prešov, Vložka číslo: 41027 / P (dále jen "Prodávající").
- Zákazníkem (dále jen "Kupující") je fyzická nebo právnická osoba, která si objednala zboží na stránkách www.pro-tattoo.sk, www.pro-tattoo.cz, a www.pro-tattoo.eu
Nákup zboží prostřednictvím www.pro-tattoo.sk, www.pro-tattoo.cz, a www.pro-tattoo.eu - internetového obchodu mohou provádět fyzické a právnické osoby bez omezení za předpokladu, že se budou řídit těmito Obchodními podmínkami.
Obchodní a dodací podmínky stanovují práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího. Kupující objednáním zboží akceptuje Obchodní a dodací podmínky vyhlášené Prodávajícím. Obchodní a dodací podmínky jsou pro obě strany závazné, pokud se nedohodnou jinak.
1.1 Popis nabízeného zboží
Prodávající nabízí na internetové stránce www.pro-tattoo.sk, www.pro-tattoo.cz, a www.pro-tattoo.eu přípravky a pomůcky na tetování, PMU a piercing, které se označují jako přípravky respektující fyziologii lidské pokožky a jejich použití je v souladu s dermatologickými zásadami volby jednotlivých typů přípravků.
___________________________________________________________________________
2. VŠEOBECNÉ INFORMAČNÍ POVINNOSTI OBCHODNÍKA
2.1 Hlavní vlastnosti produktu jsou uvedeny u každého nabízeného typu produktu ve formě popisu produktu na e-shopu obchodníka.
2.2 Obchodní jméno, telefonní číslo a sídlo nebo místo podnikání obchodníka nebo osoby, jménem které obchodník jedná: jsou uvedeny v článku 1 těchto Obchodních podmínek.
2.3 Prodejní cena produktu: je uvedena u každého nabízeného produktu.
2.4 Náklady na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky: jsou uvedeny v článku 8 – dodací podmínky.
2.5 Do celkové ceny mohou být započteny další náklady a poplatky, pokud je nelze předem určit. O těchto dodatečných nákladech a poplatcích bude kupující informován před uzavřením smlouvy.
2.6 Podmínky plnění: obchodník se zavazuje:
-
dodat produkt dle kupní smlouvy,
-
poskytnout produkt kupujícímu na místě dohodnutém ve smlouvě,
-
zabalit produkt do příslušného obalu na náklady kupujícího,
-
v přiměřené lhůtě informovat kupujícího, kdy bude produkt k dispozici (obchodník nebo třetí strana – doručovací společnost bude informovat elektronicky o stavu vyřízení a doručení předmětu smlouvy),
-
nést riziko a všechny náklady spojené s produktem až do jeho předání kupujícímu,
-
umožnit kupujícímu nabýt vlastnické právo k produktu.
2.7 Kupující včas převezme produkt a zaplatí kupní cenu.
2.8 Okamžikem splnění kupní smlouvy je doručení produktu kupujícímu a zaplacení sjednané ceny.
2.9 Místem plnění je adresa určená kupujícím ve smlouvě, kde dochází také k přechodu vlastnických práv.
2.10 Platební podmínky, dodací podmínky a lhůta pro dodání produktu jsou uvedeny v článku 8 těchto obchodních podmínek.
2.11 Existence a délka zákonné odpovědnosti obchodníka za vady produktu: Obchodník odpovídá za vady, které měl prodaný produkt při převzetí kupujícím. U zlevněných produktů neodpovídá za vady, pro které byla sjednána nižší cena. U produktů, které se rychle nekazí a nejsou použité, obchodník odpovídá za vady vzniklé během záruční doby (záruka). Dostupnost záruky se řídí § 626 Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů.
2.12 Záruční doba je 24 měsíců. Pokud je na produktu, obalu nebo návodu uvedena doba použitelnosti, záruční doba nekončí dříve než tato lhůta. Práva z odpovědnosti za vady zanikají, pokud nebyla uplatněna během záruční doby.
2.13 Práva z odpovědnosti za vady u rychle se kazících produktů musí být uplatněna nejpozději následující den po koupi; jinak zanikají. U použitých produktů práva zanikají, pokud nebyla uplatněna do 24 měsíců od převzetí, případně se může dohodnout kratší záruční doba, nejméně však 12 měsíců.
2.14 Postup při uplatnění práv z odpovědnosti za vady:
-
Vadu lze reklamovat v jakékoli provozovně prodávajícího, u jiné osoby oznámené kupujícímu před uzavřením smlouvy nebo prostřednictvím dálkové komunikace na adrese sídla prodávajícího, případně jiné sdělené adrese.
-
Pokud byla vada reklamována poštou a obchodník odmítl zásilku přijmout, považuje se za doručenou v den odmítnutí.
-
Obchodník vydá kupujícímu písemné potvrzení o reklamaci bezodkladně, včetně lhůty pro odstranění vady dle § 507 odst. 1 Občanského zákoníku (max. 30 dní, pokud není objektivní důvod pro delší lhůtu).
-
Pokud obchodník odmítne odpovědnost, písemně uvede důvody. V případě odborného posudku potvrzujícího odpovědnost obchodníka nemůže odmítnutí opakovat.
-
Pokud byl kupující informován, že reklamaci lze uplatnit u jiné osoby, její jednání nebo opomenutí se považuje za jednání obchodníka.
2.15 Podmínky poprodejního servisu: Vzhledem k různorodosti produktů obchodník na žádost spotřebitele neprodleně poskytne informaci o servisu.
2.16 Doba trvání smlouvy: Smlouva je uzavřena na dobu určitou – do skončení záruční doby zakoupeného produktu.
2.17 Informace o funkčnosti věcí s digitálními prvky, digitálního obsahu a služeb: Obchodník neprodává produkty s digitálními prvky ani digitálním obsahem.
2.18 Informace o kompatibilitě a interoperabilitě produktů s digitálními prvky: Obchodník neprodává produkty s digitálními prvky ani digitálním obsahem.
2.19 Kupující má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem vyřízení reklamace nebo má za to, že byla porušena jeho práva. Pokud prodávající žádost odmítne nebo neodpoví do 30 dnů, může kupující podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu.
2.20 Subjektem alternativního řešení sporů je Slovenská obchodní inspekce, s výjimkou sporů z některých smluv uvedených ve zvláštních předpisech.
2.21 Subjekty alternativního řešení sporů jsou rovněž oprávněné právnické osoby uvedené na webu:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
2.22 Spotřebitel neplatí jinou prodejní cenu, než je uvedena u produktu. Pokud by byla skutečná cena jiná, je povinen ji zaplatit pouze tehdy, pokud s tím výslovně souhlasil před uzavřením smlouvy nebo odesláním objednávky. Obchodník nenabízí přednastavené možnosti, které by vyžadovaly odmítnutí ze strany spotřebitele k zabránění dodatečným nákladům.
2.23 Informace uvedené v bodech 2.19 – 2.22 jsou zveřejněny i na webu obchodníka v části: Informace a poučení pro spotřebitele.
___________________________________________________________________________
3. ZVLÁŠTNÍ INFORMAČNÍ POVINNOSTI OBCHODNÍKA
3.1 Adresa elektronické pošty obchodníka: [email protected]
3.2 Jiný prostředek online komunikace: SMS na telefonním čísle: +421 950 292 549
3.3 Obchodník jedná pouze svým jménem a na svou odpovědnost a spotřebitel může uplatnit práva z odpovědnosti za vady produktu, odstoupení od smlouvy, žádost o nápravu nebo podat jiný podnět na adrese uvedené v článku 1 Obchodních podmínek.
3.4 Obchodník nestanovuje prodejní cenu na základě automatizovaného rozhodování včetně profilování konkrétního spotřebitele.
3.5 Cena ve zvýšené sazbě za použití prostředků dálkové komunikace, které se používají při uzavření smlouvy: 0,00 EUR.
3.6 Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka:
3.6.1 Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě dle § 20 odst. 1 až 3 zákona č. 108/2024 Sb. (dále jen zákon, v různých gramatických tvarech), kromě smluv, jejichž předmětem je:
a) poskytnutí služby, pokud:
-
došlo k úplnému poskytnutí služby a
-
poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že udělením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je podle smlouvy povinen zaplatit cenu,
b) dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
d) dodání zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
e) dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, který nelze z hygienických nebo zdravotních důvodů vrátit, pokud byl obal po dodání porušen,
f) dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím,
g) dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření smlouvy, přičemž dodání je možné nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který obchodník nemůže ovlivnit,
h) provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je jiná služba než oprava nebo údržba, nebo pro smlouvu, jejímž předmětem je jiné zboží než náhradní díl potřebný k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si tyto zboží nebo služby předem neobjednal,
i) dodání zvukových, obrazových, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
j) dodání periodického tisku kromě dodávání na základě smlouvy o předplatném,
k) zboží zakoupené na veřejné dražbě,
l) poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný účel než bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, stravovací služby nebo služby související s volnočasovými aktivitami, pokud má obchodník tyto služby poskytnout v přesně dohodnutém čase nebo lhůtě,
m) dodání digitálního obsahu, který obchodník poskytuje jinak než na hmotném nosiči, pokud:
-
začalo dodávání digitálního obsahu a
-
spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení dle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) zákona, pokud je spotřebitel podle smlouvy povinen zaplatit cenu.
3.6.2 Spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy i bez uvedení důvodu ve lhůtě podle § 20 odst. 1 písm. b), odst. 2 písm. b) a odst. 3 zákona, pokud byla smlouva uzavřena podle odstavce 1 písm. a) až c) nebo písm. e) na prodejní akci nebo při nevyžádané návštěvě.
3.6.3 Spotřebitel ztrácí okamžikem úplného poskytnutí služby právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory, jejímž předmětem je provedení opravy, pokud spotřebitel výslovně požádal obchodníka o návštěvu za účelem provedení opravy a plnění začalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele.
___________________________________________________________________________
4. UPLATNĚNÍ PRÁVA NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ NA DÁLKU A OD SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO PROVOZNÍ PROSTORY OBCHODNÍKA
4.1 Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě do:
a) 14 dnů ode dne:
-
převzetí zboží spotřebitelem – zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se:
-
zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává jednotlivě – okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
-
dodává zboží sestávající z několika dílů nebo kusů – okamžikem převzetí posledního dílu nebo kusu,
-
zboží dodává opakovaně během určité doby – okamžikem převzetí prvního zboží.
-
uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
-
uzavření smlouvy o dodávce vody, která není prodávána v omezeném objemu nebo množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
-
uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník poskytuje jinak než na hmotném nosiči,
b) 30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní, nebo při prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
4.2 Pokud obchodník poskytne spotřebiteli informace o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy dle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Sb., podmínkách, lhůtě a postupu uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, a zároveň poskytne vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy dle přílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Sb., až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od počátku běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle odstavce 1, může spotřebitel odstoupit od smlouvy:
a) do 14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud se jedná o běh lhůty dle odst. 1 písm. a), nebo
b) do 30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud se jedná o běh lhůty dle § 19 odst. 1 písm. b) zákona č. 108/2024 Sb.
4.3 Pokud obchodník neposkytne spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy podle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Sb. a neposkytne ani vzorový formulář podle přílohy č. 2 zákona nebo § 20 odst. 2 zákona, může spotřebitel odstoupit od smlouvy do 12 měsíců od uplynutí lhůty dle § 20 odst. 1 až 3 zákona č. 108/2024 Sb., s výjimkami:
a) poskytnutí služby, pokud
-
došlo k úplnému poskytnutí služby a
-
poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl poučen o ztrátě práva na odstoupení,
b) dodání produktu, jehož cena závisí na pohybech finančního trhu, které obchodník nemůže ovlivnit,
c) dodání zboží vyrobeného dle požadavků spotřebitele nebo na míru,
d) dodání zboží podléhajícího rychlé zkáze,
e) dodání zboží v ochranném obalu, který byl po doručení porušen a zboží nelze z hygienických nebo zdravotních důvodů vrátit,
f) dodání zboží, které bylo po doručení neoddělitelně smíšeno s jiným zbožím,
g) dodání alkoholických nápojů s dodáním po 30 dnech, jejichž cena závisí na trhu,
h) naléhavé opravy nebo údržba na žádost spotřebitele – výjimka se netýká dodání jiného zboží nebo služeb, které nebyly objednány předem,
i) dodání zvukových, obrazových, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v porušeném ochranném obalu,
j) dodání periodického tisku (kromě předplatného),
k) zboží zakoupené na veřejné dražbě,
l) ubytování pro jiný účel než bydlení, přeprava zboží, nájem automobilů, stravování nebo služby volného času, pokud mají být poskytnuty v konkrétním čase,
m) dodání digitálního obsahu nehmotným způsobem, pokud:
-
bylo již zahájeno dodávání, a
-
spotřebitel souhlasil se zahájením dodávání a byl poučen o ztrátě práva na odstoupení, a obchodník mu poskytl potvrzení podle zákona.
4.4 Spotřebitel má právo odstoupit i bez udání důvodu dle § 20 odst. 1 písm. b), odst. 2 písm. b) a odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb., pokud byla smlouva uzavřena dle § 19 odst. 1 písm. a) až c) nebo e) na prodejní akci nebo při nevyžádané návštěvě.
4.5 Spotřebitel ztrácí právo na odstoupení od smlouvy okamžikem úplného poskytnutí opravy, pokud výslovně požádal o návštěvu za účelem opravy a oprava byla provedena s jeho výslovným souhlasem.
Postup při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy: Pokyny k vyplnění a doručení formuláře na adrese:
https://www.pro-tattoo.sk/formularnaodstupenie
4.6 Spotřebitel nese náklady na vrácení zboží po odstoupení od smlouvy dle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Sb., a pokud se jedná o zboží, které není možné vrátit poštou, i tyto náklady.
4.7 Spotřebitel není oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud se jedná o výjimky uvedené v bodech a) až m) výše.
4.8 Minimální doba trvání závazku spotřebitele: do převzetí produktu.
4.8.1 Spotřebitel se zavazuje převzít předmět smlouvy osobně (nebo elektronicky, u digitálního produktu), případně prostřednictvím pověřené osoby. Doba trvání závazku je do doby převzetí.
4.8.2 Spotřebitel se zavazuje zaplatit za předmět smlouvy. Tento závazek trvá nejpozději do okamžiku doručení.
4.9 Pokud si spotřebitel objedná úpravu nebo specifickou výrobu produktu, může být vyzván k zaplacení zálohy nebo jiné záruky dle dohody na účet obchodníka uvedený v čl. 1 obchodních podmínek.
4.10 Poučení o právu na odstoupení je dostupné na:
https://www.pro-tattoo.sk/poucenie
4.11 Výše uvedené informace tvoří nedílnou součást smlouvy a lze je měnit pouze se souhlasem obou stran.
4.12 Obchodník je povinen při zahájení objednávky spotřebitelem jasně a čitelně uvést případná omezení dodání produktu a způsoby platby, které lze použít.
4.13 Obchodník při smlouvě uzavřené na dálku prostřednictvím elektronických prostředků bezprostředně před odesláním objednávky spotřebitelem výslovně, jednoznačně a srozumitelně uvádí informace podle:
-
§ 5 odst. 1 písm. a): hlavní vlastnosti produktu v rozsahu přiměřeném druhu a povaze produktu jsou uvedeny u každého nabízeného produktu v písemné formě,
-
§ 5 odst. 1 písm. d) zákona č. 108/2024 Sb., prodejní cena produktu (PC) je uvedena u každého nabízeného produktu. V případě, že s ohledem na povahu produktu nelze prodejní cenu určit předem, prodejní cena se vypočítá následovně: PC = (náklady obchodníka na pořízení, resp. výrobu produktu + obchodní marže obchodníka) × DPH ve výši stanovené zákonem.
-
Náklady na dopravu, dodání, poštovné a další náklady a poplatky jsou uvedeny v bodě Dodací podmínky.
-
Podle § 5 odst. 1 písm. i) zákona č. 108/2024 Sb., je doba trvání smlouvy: do doby uplynutí záruční lhůty předmětu smlouvy, pokud jde o smlouvu uzavřenou na určitou dobu.
4.14 Obchodník zajistil, aby spotřebitel při odeslání objednávky výslovně potvrdil, že byl seznámen s povinností zaplatit cenu. K odeslání objednávky je nutné stisknout tlačítko „objednávka s povinností platby“ v kroku „odeslání/potvrzení objednávky“, které jednoznačně vyjadřuje, že odesláním objednávky vzniká spotřebiteli povinnost zaplatit cenu.
4.15 Do celkové ceny mohou být započítány další náklady a poplatky, pokud je nelze určit předem.
4.16 Spotřebitel je povinen nést náklady na vrácení zboží po odstoupení od smlouvy podle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Sb., a pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, také náklady na vrácení zboží, které s ohledem na svou povahu nelze vrátit prostřednictvím pošty.
4.17 Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
4.18 Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v listinné podobě nebo ve formě zápisu na jiném trvanlivém nosiči, a pokud byla smlouva uzavřena ústně, pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele, které vyjadřuje vůli odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy podle přílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Sb.
4.19 Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle § 20 odst. 1 až 3 zákona č. 108/2024 Sb. se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle obchodníkovi oznámení o odstoupení od smlouvy.
4.20 Při pochybnostech o doručení se oznámení o odstoupení od smlouvy odeslané spotřebitelem považuje za doručené uplynutím přiměřené doby podle použitého způsobu doručování, pokud spotřebitel prokáže, že oznámení o odstoupení od smlouvy odeslal na adresu, kterou mu obchodník oznámil podle § 5 odst. 1 písm. b) nebo § 15 odst. 1 písm. a) až c) zákona č. 108/2024 Sb., nebo na jinou adresu oznámenou po uzavření smlouvy. Oznámení o odstoupení od smlouvy se považuje za doručené dnem jeho odeslání obchodníkovi na uvedenou adresu, pokud nelze poštovní zásilku s tímto obsahem doručit obchodníkovi z důvodů podle § 34 odst. 3 písm. a), b), d) zákona č. 324/2011 Sb. o poštovních službách ve znění pozdějších předpisů.
4.21 Obchodník je povinen bezodkladně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytnout spotřebiteli potvrzení o jeho doručení na trvalém nosiči, pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy pomocí speciální funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy, které jsou dostupné v online rozhraní obchodníka.
4.22 Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
4.23 Účinky odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka se vztahují i na každou doplňkovou smlouvu k hlavní smlouvě, od které spotřebitel odstoupil; to neplatí, pokud se strany výslovně dohodnou na dalším trvání doplňkové smlouvy.
4.24 Doplňkovou smlouvou se rozumí jakákoli smlouva o dodání nebo poskytnutí dalšího produktu, který souvisí s předmětem smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, bez ohledu na to, zda produkt dodá nebo poskytne obchodník, nebo jiná osoba na základě dohody s obchodníkem.
4.25 Obchodník nebo jiná osoba mohou v souvislosti se zánikem doplňkové smlouvy podle § 20 odst. 11 zákona č. 108/2024 Sb. požadovat od spotřebitele pouze úhradu nákladů podle § 21 odst. 3 a 5 a § 22 odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb.
4.26 Důkazní břemeno ohledně uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
___________________________________________________________________________
5. POUČENÍ O UPLATNĚNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ NA DÁLKU A OD SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO OBCHODNÍ PROSTORY OBCHODNÍKA
5.1. Právo na odstoupení od smlouvy
5.1.1 Spotřebitel má právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí produktu spotřebitelem podle § 20 odst. 4 zákona č. 108/2024 Sb. Produkt se považuje za převzatý spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného produktu, nebo pokud:
a) produkty objednané v jedné objednávce jsou doručovány odděleně, okamžikem převzetí posledního doručeného produktu,
b) produkt je dodáván ve více dílech nebo kusech, okamžikem převzetí posledního dílu nebo kusu,
c) produkt je dodáván opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního produktu.
5.1.2 Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (mimo dopravce) převezme zboží.
5.1.3 Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje obchodníka o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem) na adresu: Pro-Life EU, s. r. o., Ďumbierska 6897/22, 080 01 Prešov, IČO: 53 310 918, tel.: +421 950 292 549, e-mail: [email protected]
K tomuto účelu může spotřebitel použít i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který mu byl poskytnut, avšak jeho použití není povinné.
5.1.4 Pokud má spotřebitel zájem, může vyplněný vzorový formulář nebo jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o odstoupení od smlouvy zaslat i elektronicky prostřednictvím webové stránky obchodníka: www.pro-tattoo.sk. Pokud spotřebitel tuto možnost využije, bude mu přijetí odstoupení od smlouvy bezodkladně potvrzeno na trvalém nosiči (např. e-mailem).
5.1.5 Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud spotřebitel odešle oznámení o uplatnění práva na odstoupení před uplynutím této lhůty.
5.2. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo provozovnu obchodníka
5.2.1 Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat obchodníkovi nebo osobě jím určené. To neplatí, pokud obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne sám nebo prostřednictvím pověřené osoby. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud je zboží odesláno nejpozději v poslední den lhůty.
5.2.2 Spotřebitel má právo odmítnout vrácení zboží, které získal při nevyžádané návštěvě, na prodejní akci nebo v souvislosti s ní, dokud mu obchodník nevrátí zaplacenou cenu.
5.2.3 Při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží obchodníkovi, pokud obchodník nepřevzal tuto povinnost sám, nebo pokud nesplnil informační povinnost dle § 15 odst. 1 písm. g) zákona č. 108/2024 Sb.
5.2.4 Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení nad rámec nutný pro zjištění jeho vlastností a funkčnosti.
5.2.5 Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení, pokud dal předem výslovný souhlas se zahájením plnění (např. dodávky vody, tepla, služby) dle zákona č. 108/2024 Sb. Cena se vypočte poměrně.
5.2.6 Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení nevznikají jiné povinnosti, než jsou uvedeny v § 21 odst. 1, 3–5 a § 22 odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb.
5.2.7 Prodávající má právo na náhradu škody podle § 420 a násl. občanského zákoníku, pokud si kupující objednal zboží, které nestornoval ani od něj neodstoupil a zároveň jej nepřevzal, nebo si jej nevyzvedl při osobním odběru ve stanovené lhůtě.
5.3. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy
5.3.1 Obchodník je povinen do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení vrátit spotřebiteli všechny platby včetně nákladů na dopravu, doručení, poštovné a dalších poplatků.
5.3.2 Pokud spotřebitel odstoupil jen částečně, obchodník vrátí poměrnou část plateb, aniž by účtoval dodatečné náklady.
5.3.3 Obchodník není povinen hradit dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný než nejlevnější způsob doručení.
5.3.4 Obchodník nemůže požadovat úhradu za:
a) službu, dodávku vody (ne v omezeném objemu) nebo tepla během lhůty pro odstoupení, pokud:
-
neposkytl informace podle zákona, nebo
-
spotřebitel neudělil výslovný souhlas
b) digitální obsah nedodaný na hmotném nosiči, pokud:
-
nebyl dán výslovný souhlas
-
nebyl poučen o ztrátě práva na odstoupení
-
nebylo poskytnuto potvrzení podle zákona
5.3.5 Obchodník není povinen vrátit platby před obdržením zboží zpět nebo doložením jeho odeslání, pokud nenavrhl jeho vyzvednutí.
5.3.6 Platby se vrací stejným způsobem, jakým je spotřebitel zaplatil, není-li dohodnuto jinak bez dalších poplatků.
5.3.7 Pokud byl spotřebiteli doručen produkt domů a jeho povaha neumožňuje zaslání poštou, musí jej obchodník na své náklady vyzvednout.
5.3.8 Jednostranné započtení pohledávek mezi obchodníkem a spotřebitelem při odstoupení od smlouvy není přípustné.
5.3.9 Na odstoupení od smlouvy o digitálním obsahu nebo službě se vztahuje § 852m odst. 3, 5–8 občanského zákoníku.
___________________________________________________________________________
6. PŘEDMĚT SMLOUVY
6.1. Předmětem smlouvy jsou pouze položky zboží výslovně uvedené v kupní smlouvě – objednávce. Množství, rozměry, vlastnosti, ceny a ostatní údaje uvedené na webových stránkách obchodníka jsou závaznými údaji.
6.2. Obchodník se zavazuje, že bude kupujícímu dodávat:
– produkt bez vad v souladu se specifikací nebo s vlastnostmi obvyklými pro daný druh zboží,
– produkt vyhovující normám, předpisům a nařízením platným na území České republiky.
6.3 Požadavky na prodaný produkt
6.3.1 Prodávaný produkt má být podle kategorie v souladu s následujícím:
a) odpovídá popisu, druhu, množství a kvalitě vymezeným ve smlouvě,
b) je vhodný pro konkrétní účel, s nímž byl kupující seznámen nejpozději při uzavření smlouvy,
c) vykazuje ve smlouvě vymezenou schopnost plnit funkce s ohledem na svůj účel,
d) vykazuje ve smlouvě vymezenou schopnost fungovat s hardwarem nebo softwarem, s nimiž se věc stejného druhu běžně používá, bez nutnosti změny prodané věci, hardware nebo software („kompatibilita“), a ve smlouvě vymezenou schopnost fungovat s hardwarem nebo softwarem odlišnými od těch, s nimiž se produkt stejného druhu běžně používá („interoperabilita“),
e) vykazuje další vlastnosti vymezené ve smlouvě,
f) je dodán se vším příslušenstvím vymezeným ve smlouvě,
g) je dodán s návodem k použití, včetně návodu k montáži a instalaci, jak bylo vymezeno ve smlouvě, a
h) jsou dodány aktualizace vymezené ve smlouvě, pokud jde o věc s digitálními prvky, a všeobecné požadavky, pokud:
-
je vhodný pro všechny účely, pro které se věc stejného druhu běžně používá, s přihlédnutím zejména k právním předpisům, technickým normám nebo kodexům chování platným pro příslušné odvětví, pokud technické normy nebyly vypracovány,
-
odpovídá popisu a kvalitě vzorku nebo modelu, které prodávající zpřístupnil kupujícímu před uzavřením smlouvy,
-
je dodán s příslušenstvím, obalem a návody, včetně návodu k montáži a instalaci, které může kupující oprávněně očekávat, a
-
je dodán v množství, kvalitě a s vlastnostmi, včetně funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovat si při běžném používání svou funkčnost a výkonnost („životnost“), jaké jsou běžné pro produkt stejného druhu a jaké může kupující oprávněně očekávat vzhledem k povaze prodaného produktu a s přihlédnutím k jakémukoli veřejnému prohlášení prodávajícího nebo jiné osoby ve stejném dodavatelském řetězci, včetně výrobce, nebo jeho jménem, a to zejména při propagaci věci nebo jejím označení; za výrobce se považuje zhotovitel věci, dovozce věci na trh Evropské unie ze třetí země nebo jiná osoba, která se označuje za výrobce tím, že na věc umístí své jméno, ochrannou známku nebo jiné rozlišující označení.
6.3.2 Podle § 615 odst. 2 občanského zákoníku v platném znění produkt nemusí být v souladu s obecnými požadavky, pokud obchodník při uzavření smlouvy výslovně seznámil kupujícího s tím, že určitá vlastnost věci neodpovídá obecným požadavkům, a kupující s tímto nesouladem výslovně a zvlášť souhlasil.
___________________________________________________________________________
7. ZPŮSOB UZAVÍRÁNÍ KUPNÍ SMLOUVY
7.1 Smlouva je uzavřena po závazném akceptování objednávky kupujícího obchodníkem dohodnutou elektronickou komunikací a potvrzení obchodníkem kupujícímu o přijetí objednávky, po předchozím přijetí objednávky kupujícím označené jako „potvrzení objednávky“.
7.2 Závazné akceptování objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci produktu, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně produktu, název a údaje o místě, kde má být produkt dodán, a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy produktu do dohodnutého místa doručení, případně jiné údaje.
___________________________________________________________________________
8. DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
8.1 Poplatky za dodání produktu jsou uvedení v sekcii DOPRAVA A PLATBA
8.2 Tyto poplatky budou automaticky připočteny při potvrzení objednávky a kupující je přehledně uvidí také v seznamu/přehledu objednávky před jejím odesláním.
8.3 Cena dodání produktu platí na území Slovenské republiky. Při zasílání do zahraničí jsou přepravní náklady kalkulovány individuálně na základě smlouvy o ceně přepravy mimo území Slovenské republiky.
8.4 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu produktu dohodnutou v kupní smlouvě v době uzavření kupní smlouvy včetně nákladů na doručení zboží podle zák. č. 18/1996 Sb. v platném znění formou:
-
Bankovním převodem nebo vkladem na účet obchodníka vedený u banky uvedené v bodě 1., na základě zálohové faktury zaslané systémem po přijetí objednávky, nebo na základě údajů zaslaných prodávajícím kupujícímu. Faktura bude se splatností 7 dní. Po úhradě zboží odesíláme zvolenou přepravní službou.
-
Na dobírku při převzetí zboží od kurýra.
-
Online platební bránou Comgate.
8.5 V případě, že kupující zaplatí obchodníkovi kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet prodávajícího 2901888325/2010 (IBAN: SK78 8330 0000 0029 0188 8325) (FIO BANKA ČR), VS: číslo objednávky.
8.6 Kupující je povinen zaplatit obchodníkovi kupní cenu za dohodnutý produkt v termínu podle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí produktu.
8.7 Kupní cena bude považována za zaplacenou připsáním celé kupní ceny na účet obchodníka v případě platby převodem na účet, nebo uhrazením hotovosti kurýrovi.
8.8 V případě, že kupující zaplatí obchodníkovi kupní cenu za produkt dohodnutý v kupní smlouvě, má právo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny pouze v souladu s platnými právními předpisy SR.
8.9 V případě, že kupující nezaplatí obchodníkovi celou kupní cenu při převzetí produktu, smluvní strany se dohodly, že obchodník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a požadovat od kupujícího náhradu za vzniklé náklady na objednání a dodání nezaplaceného produktu.
8.10 Náklady spojené s vynáškou nejsou zahrnuty v kupní ceně produktu a obchodník není povinen tyto služby kupujícímu poskytnout.
8.11 Ceny produktů uvedené na webových stránkách obchodníka platí v okamžiku objednání produktu. Ceny uvedené v tištěném ceníku obchodníka platí do vydání nového ceníku.
8.12 Obchodník si vyhrazuje vlastnické právo k produktu až do úplného zaplacení kupní ceny.
8.13 Doklad o koupi vystavený na základě kupní smlouvy mezi obchodníkem a kupujícím je zároveň daňovým dokladem.
8.14 Převzetí produktu kupujícím je zásadně možné až po jeho úplném zaplacení, pokud není dohodnuto jinak.
8.15 K ceně produktu je připočtena cena přepravy produktu, jak je uvedeno výše v článku 8.
8.16 Produkty jsou prodávány podle vystavených vzorů, katalogů, případně vzorníků obchodníka umístěných na internetové stránce elektronického obchodu obchodníka.
8.17 Pokud se obchodník a spotřebitel nedohodnou jinak, obchodník se zavazuje dodat nebo poskytnout produkt spotřebiteli do 30 dní od potvrzení objednávky.
8.18 Kupující převezme produkt na místě uvedeném v akceptaci objednávky kupujícího obchodníkem.
8.19 Místem dodání produktu je místo uvedené v akceptaci objednávky prodávajícím, pokud se smluvní strany v kupní smlouvě nedohodnou jinak.
8.20 V případě, že obchodník doručí produkt kupujícímu na místo určené v kupní smlouvě kupujícím, kupující převezme produkt osobně nebo zajistí, aby produkt převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti k převzetí produktu uvedeného v kupní smlouvě, a tato osoba podepíše protokol o doručení a předání produktu. Třetí osoba zmocněná k převzetí produktu uvedeného v kupní smlouvě předloží obchodníkovi (nebo kurýrovi) originál nebo kopii kupní smlouvy a doklad o zaplacení produktu (pokud platba předcházela doručení produktu) a písemné plné moci. Pokud bude nutné dodávku zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti kupujícího na místě určeném v kupní smlouvě, všechny náklady s tím spojené hradí kupující, zejména opakované doručení produktu na místo určení v kupní smlouvě. Produkt se považuje za dodaný okamžikem doručení produktu na adresu uvedenou v závazné akceptaci objednávky a za převzatý okamžikem fyzického převzetí produktu kupujícím nebo jeho oprávněným zástupcem, případně odmítnutím převzetí produktu, které dopravce vyznačí v protokolu o doručení a předání produktu.
___________________________________________________________________________
9. NABYTÍ VLASTNICTVÍ A PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ
Vlastnické právo k prodanému produktu a nebezpečí náhodné zkázy, náhodného zhoršení nebo ztráty produktu přechází na kupujícího okamžikem dodání.
10. AUTORSKÁ PRÁVA
Autorská práva se řídí zákonem č. 185/2015 Sb., o autorských právech, v platném znění.
11. ODPOVĚDNOST ZA VADY
11.1 Vady prodaného produktu
Prodávaný produkt má vady, pokud není v souladu s požadavky podle § 615 občanského zákoníku v platném znění, nebo pokud jeho používání znemožňují či omezují práva třetí osoby, včetně práv duševního vlastnictví.
11.2 Odpovědnost za vady
11.2.1 Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaný produkt v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od dodání produktu.
11.2.2 Pokud je předmětem koupě produkt s digitálními prvky, u kterého má být digitální obsah dodáván nebo digitální služba poskytována nepřetržitě po dohodnutou dobu, obchodník odpovídá za každou vadu digitálního obsahu nebo služby, která se vyskytne nebo projeví během celé dohodnuté doby, nejméně však po dobu dvou let od dodání věci s digitálními prvky.
11.2.3 U použitého produktu se smluvní strany dohodly na kratší době odpovědnosti obchodníka. Odpovědnost je jeden rok a jeden den od dodání produktu.
11.2.4 Obchodník odpovídá za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací produktu, digitálního obsahu nebo digitální služby, pokud
a) montáž či instalace byla součástí kupní smlouvy a byla provedena obchodníkem nebo na jeho odpovědnost, nebo
b) montáž či instalaci, kterou měl provést kupující, provedl kupující nesprávně v důsledku nedostatků návodu na montáž či instalaci poskytnutého obchodníkem nebo dodavatelem digitálního obsahu či služby.
11.2.5 Obchodník neodpovídá za vadu produktu s digitálními prvky, která byla způsobena výlučně nenainstalováním aktualizace dle § 617 odst. 3 občanského zákoníku, pokud si kupující aktualizaci nenainstaloval v přiměřené lhůtě po jejím dodání a
a) obchodník kupujícího o dostupnosti aktualizace a následcích jejího nenainstalování informoval, a
b) nenainstalování nebo nesprávná instalace aktualizace nebyla způsobena nedostatky v poskytnutém návodu na instalaci.
11.3 Důkazní břemeno
11.3.1 Pokud se vada projeví do uplynutí doby podle § 619 odst. 1 až 3 občanského zákoníku, předpokládá se, že vada existovala již v době dodání produktu. Tento předpoklad neplatí, pokud se prokáže opak nebo pokud je v rozporu s povahou produktu či vady.
11.3.2 U produktu s digitálními prvky, kde má být digitální obsah dodáván nebo digitální služba poskytována nepřetržitě po dohodnutou dobu, nese obchodník důkazní břemeno, že digitální obsah dodal nebo digitální službu poskytl bez vad po dobu dle § 619 odst. 2 občanského zákoníku.
11.4 Práva z odpovědnosti za vady
11.4.1 Pokud obchodník odpovídá za vadu prodaného produktu, má kupující právo na odstranění vady opravou nebo výměnou (§ 623 občanského zákoníku), právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy (§ 624 občanského zákoníku).
11.4.2 Kupující může odmítnout zaplatit kupní cenu nebo její část, dokud obchodník nesplní povinnosti z odpovědnosti za vady, pokud však kupující není v prodlení s platbou.
11.4.3 Práva z odpovědnosti za vady, včetně práva odmítnout zaplatit, může kupující uplatnit jen pokud vadu uplatnil do dvou měsíců od jejího zjištění, nejpozději však do uplynutí lhůt dle § 619 občanského zákoníku.
11.4.4 Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody vzniklé vadou.
11.5 Uplatnění vady
11.5.1 Vadu lze uplatnit v kterékoliv provozovně obchodníka, u jiné osoby, o které byl kupující informován, nebo prostředky dálkové komunikace na adrese sídla či místa podnikání obchodníka.
11.5.2 Pokud kupující uplatní vadu poštou a obchodník zásilku odmítne, považuje se za doručenou v den odmítnutí.
11.5.3 Obchodník bezodkladně po uplatnění vady poskytne kupujícímu písemné potvrzení s termínem odstranění vady, který nesmí být delší než 30 dní, pokud není odůvodněn objektivním důvodem.
11.5.4 Pokud obchodník odmítne odpovědnost za vadu, oznámí důvody písemně. Kupující může opakovaně uplatnit vadu, pokud prokáže odpovědnost obchodníka znaleckým posudkem či odborným stanoviskem.
11.5.5 Pokud byl kupující předem informován, že vady lze uplatnit i u jiné osoby, je jednání této osoby považováno za jednání obchodníka.
11.6 Odstranění vady
11.6.1 Kupující má právo zvolit si způsob odstranění vady – výměnou nebo opravou. Nelze však zvolit způsob, který není možný nebo by způsobil obchodníkovi nepřiměřené náklady.
11.6.2 Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné, nebo by byly nákladné vzhledem ke všem okolnostem.
11.6.3 Obchodník opraví nebo vymění produkt v přiměřené lhůtě zdarma a na své náklady, bez vážných obtíží pro kupujícího.
11.6.4 Kupující předá produkt k opravě či výměně obchodníkovi nebo jiné osobě a náklady převzetí nese obchodník.
11.6.5 Obchodník vrátí opravený nebo náhradní produkt stejným způsobem, jakým byl vadný produkt dodán, pokud se nedohodnou jinak.
11.6.6 Obchodník zajistí odstranění vadného produktu a instalaci opraveného či náhradního, pokud to vyžaduje povaha a účel věci.
11.6.7 Při výměně produktu obchodník nemá právo na náhradu škody způsobené běžným opotřebením a náhradu za užívání před výměnou.
11.6.8 Obchodník odpovídá za vady náhradního produktu dle § 619 občanského zákoníku.
11.7 Sleva z kupní ceny a odstoupení od smlouvy
11.7.1 Kupující má právo na přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy bez poskytnutí další lhůty, pokud:
a) obchodník produkt neopravil ani nevyměnil,
b) produkt má stejnou vadu i po opravě či výměně,
c) obchodník odmítl odstranit vadu,
d) vada je tak závažná, že odůvodňuje okamžitou slevu nebo odstoupení,
e) obchodník neodstraní vadu v přiměřené lhůtě bez závažných obtíží.
11.7.2 Při posuzování práv kupujícího se zohledňují okolnosti jako druh a hodnota produktu, povaha a závažnost vady.
11.7.3 Sleva musí odpovídat rozdílu mezi hodnotou vadného produktu a hodnotou bez vady.
11.7.4 Kupující nemůže odstoupit, pokud se spolupodílel na vzniku vady nebo je vada zanedbatelná. Důkazní břemeno
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1 Obchodník si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny v těchto obchodních podmínkách je splněna zveřejněním na internetových stránkách elektronického obchodu obchodníka.
12.2 V případě, že kupní smlouva je uzavřena v písemné formě, jakákoliv její změna musí být provedena písemně.
12.3 Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude probíhat formou e-mailových zpráv.
12.4 Na vztahy neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení následujících zákonů a nařízení: Zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, Zákon č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník (v platném znění), Zákon č. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu a o změně zákona č. 128/2002 Sb. (v platném znění).
12.5 Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.
13. VŠEOBECNÁ BEZPEČNOST VÝROBKŮ
13.1 Jednotné kontaktní místo umožňující přímou komunikaci elektronickými prostředky s orgány dozoru:
Česká obchodní inspekce, Sídliště Barrandovský dvůr 1214/3, 150 00 Praha 5, [email protected]
Státní zdravotní ústav, Šrobárova 48, 100 42 Praha 10, [email protected]
13.2 Obchodník uvádí, že kontaktním místem pro komunikaci spotřebitelů s námi, v souvislosti s problémy s bezpečností výrobků, je telefonní číslo a e-mail obchodníka. Kontakty jsou uvedeny v čl. 1 těchto VOP.
13.3 Obchodník prohlašuje, že se zavazuje nabízet pouze výrobky, které jsou v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2023/988 ze dne 10. května 2023 o obecné bezpečnosti výrobků, kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1025/2012 a směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/1828 a ruší směrnici Evropského parlamentu a Rady 2001/95/ES a směrnici Rady 87/357/EHS.
13.3 V případě, že na základě zjištění orgánu dozoru nebo obchodníka si spotřebitel zakoupil nebezpečný výrobek, může jej vrátit obchodníkovi. Spotřebiteli bude vrácena plná částka.
V Prešove, dňa 26.11.2024